Projektování v rámci třídního vzdělávacího plánu v MŠ
Informace o organizaci:
Název vzdělávací akce: | Projektování v rámci třídního vzdělávacího plánu v MŠ |
Číslo vzdělávací akce: | 038 |
Termín vzdělávací akce: | 3.2.2020 |
Místo konání: | Budova H4/ Zasedací sál /Vítkovická nemocnice a.s. |
Časový rozsah: | 6h/1h – 45 vyučovacích minut |
Čas prezence: | 13:15h |
Čas zahájení: | 13:30h |
Lektor: | PaedDr. Jana Navrátilová |
Účastník: | Učitelky mateřských škol |
Výstup: | Akreditované osvědčení MŠMT |
Šablony: | |
Cena: | 900.- Kč |
Počet účastníků: | 20 |
Registrační formulář
Anotace
Seminář popisuje stávající pojetí předškolního vzdělávání a v tomto kontextu objasňuje možnosti využití a přínosnost projektové výuky mateřské škole. Obsahem semináře je teoretický základ, ve kterém se věnujeme pojetí kurikulárních dokumentů – Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, třídní vzdělávací program. Teoretická část objasňuje pojmy, se kterými se účastníci semináře budou při projektování potkávat - projekt, myšlenková mapa, plánování, integrovaný blok, evaluace, téma, metodické poznámky atd. a plynule navazuje na projektovou výuku z pohledu historického i současného a vyzdvihuje pozitiva i negativa.
Praktická část semináře se zaměřuje na projektování ve třídě MŠ, v němž se účastníci seznámí s algoritmem projektování, s tím jak formulovat vizi třídy i s analýzou stávající situace třídy.
Vzdělávací program je koncipován takovým způsobem, aby jeho účastníci dokázali analyzovat stávající situaci třídy a uměli aplikovat projektovou výuku do třídních vzdělávacích plánů.
Cílem vzdělávacího programu a jednotlivých modulů semináře je poukázat na vhodné základy pro tvorbu třídních vzdělávacích projektů a seznámit účastníky semináře s vhodnými postupy, které vedou k efektivnímu projektovému vzdělávání.
Účastníci semináře se dokáží orientovat v jednotlivých fázích plánování pedagogického projektu a zvládnou po absolvování praktického modulu rozpoznat případná rizika v plánovaném projektu.
Ve své praxi v mateřské škole – třídě dokáží účastníci projektovou výuku naplánovat, realizovat i vyhodnotit. Zvládnout pojmenovat rizika, přínos projektu z hlediska účasti dětí, rodičů, pedagogů, zřizovatelů.